fbpx
Groteski

Graafinen ilme ja verkkosivusto

Anttolan Poiju

Kahvila-ravintola Anttolan Poiju on suosittu terassiravintola keskellä kauneinta Saimaata, Mikkelin Anttolan satamassa. Vuoden 2023 alkupuolella liiketoiminta siirtyi laskettelukeskus Tornimäkeä pyörittävälle HupiSki Oy:lle. Tornimäki on ollut entuudestaan jo Groteskin asiakas, joten oli luontevaa, että yhteistyö jatkui myös Poijun osalta.

LÄHTÖKOHTA

Uuden omistajan aloittaessa toimintaa haluttiin päivittää myös graafinen ilme ja verkkosivusto vastaamaan uudistuneen palvelutarjonnan nykyhetken vaatimuksia ja käytäntöjä.

Toiveena oli etäisesti Tornimäkeä muistuttava, samanhenkinen logo ja visuaalinen ilme. Verkkosivuston haluttiin olevan selkeä, josta tieto löytyy helposti.

RATKAISU

Teimme kolme keskenään erilaista ehdotusta logoksi ja graafiseksi ilmeeksi. Valinnan jälkeen vielä viilasimme valittua ilmettä vastaamaan paremmin ajateltua kokonaisuutta ja yrittäjän toiveita. Omia sovellettavia kokonaisuuksia oli ilmoituspohjat, kyltitykset ja sosiaalisen median käyttöön tulevat erikokoiset pohjat.

Yrityksen raikas graafinen ilme tarjosi hyvän pohjan verkkosivuston visuaaliselle suunnittelulle. Verkkosivuston sivurakenteeseen ei haluttu tuoda erikoisuuksia vaan näyttävyyttä haluttiin tuoda erillaisin visuaaalisin elementein. Rakenteen suunnittelussa merkittävää oli, että ruoka- ja juomalista, tapahtumat ja yhteystiedot ovat helposti löydettävissä.

Sivuston tekninen toteutus tehtiin WordPressilla asiakkaalle toteutetun teeman päälle. Sisällönmuokkauksen helppouteen ja varsinkin päivitettäviin tapahtumiin kiinnitettiin erityistä huomiota. Sisältöeditorina toimi käyttämämme Gutenberg kustomoiduilla lohkoilla.

Suurten ja näyttävien kuvapintojen ja videoiden takia sivuston nopeuteen panostettiin erityisesti, jotta käyttäjäkokemus on erinomainen myös mobiililaitteilla. Mobiilioptimointi on erityisen tärkeää ravintola-alan verkkosivustoilla, joissa merkittävä osa sivuvierailuista tehdään mobiililaitteilla, kun kävijä on monesti “tienpäällä” tai, kun ravintolan valinta tehdään hetken mielijohteesta nälän yllättäessä.

Tutustu myös näihin graafisen ilmeen uudistuksiin

VAV-konserni

11 453 asunnon VAV-konsernin brändiuudistus

VAV on Vantaan kaupungin omistama konserni, joka rakennuttaa, omistaa ja hallinnoi vuokra-asuntoja. VAV omistaa Vantaalla yli 11 000 vuokrakotia, joissa asuu lähes joka kymmenes vantaalainen. VAV-konsernin ensisijainen tarkoitus on tukea Vantaan kaupungin asuntopoliittisia tavoitteita. Konsernilla on erityinen vastuu kohtuuhintaisen asumisen rakennuttamisesta ja tarjoamisesta pieni- ja keskituloisille kotitalouksille ja lisäksi VAV kantaa vastuuta asunnottomuuden ennaltaehkäisystä Vantaalla. VAV-konsernin muodostavat emoyhtiö VAV Yhtymä Oy sekä kolme tytäryhtiötä: VAV Asunnot Oy, VAV Palvelukodit Oy ja VAV Hoiva-asunnot Oy.

KP-ServicePartner Oy

Kasvavan perheyrityksen yritysilmeen päivitys ja verkkosivusto

KP-ServicePartner Oy on vuonna 2003 perustettu noin 100 kunnossapitoalan ammattilaisen suomalainen perheyritys, joka on keskittynyt ABUS- ja Stahl-teollisuusnostureiden myyntiin sekä kaikkien nosturivalmistajien nostureiden tarkastukseen ja elinkaaripalveluihin. Suunnittelimme ja toteutimme uudet verkkosivut sekä ilmeen ja logon kirkastus.

Ran-Pro Oy

Graafisen ilmeen suunnittelu ja verkkosivuston toteutus

Ran-Pro on vuonna 2008 perustettu yritys, joka aloitti liiketoiminnan laivanrakennusalalla, mutta viime vuosina liiketoiminnan painopiste on siirtynyt enemmän laivojen moduulikylpyhuoneiden ja hotellien sisustuksien rakentamiseen sekä niiden huoltamiseen. Suomen lisäksi Ran-Pro toimii ympäri maailman. Ran-Pro:lla on vahva osaaminen ja kokemus lean-ajattelun projekteissa, jolla yritys erottuu selkeästi kilpailijoistaan. Työntekijäpooli on suuri, käsittäen satoja eri alojen ammattilaisia.

Heissan!

Voinko auttaa sinua löytämään etsimäsi?

Grobotti