Kasvavan perheyrityksen yritysilmeen päivitys ja verkkosivusto

KP-ServicePartner Oy on vuonna 2003 perustettu suomalainen perheyritys. Yrityksen pääkonttori on Siilinjärvellä ja palveluksessa on noin 100 kunnossapitoalan ammattilaista yli kymmenellä paikkakunnalla. KP-ServicePartner on keskittynyt ABUS- ja Stahl-teollisuusnostureiden myyntiin sekä kaikkien nosturivalmistajien nostureiden tarkastukseen ja elinkaaripalveluihin. Osaamisen ytimessä on tuotantolaitosten kunnossapito, josta kaikki sai alkunsa, sekä erilaiset huollot, korjaukset, varaosat, projektit ja seisokit.

Lähtökohta

KP-ServicePartner Oy päätyi asiakkaaksemme LinkedIn vinkin kautta. Otimme yhteyttä ja saimme sähköpostitse tarjouspyynnön. Tarjouskilpailu oli hienosti ja ammattimaisesti toteutettu 2-vaiheinen prosessi, jossa tarjoajia oli haastattelemassa myös yrityksen ylin johto. Voitimme tarjouskilpailun, joten seuraavaksi sovittiin päivämäärä aloituspalaverille.

Asiakkaan tarve oli saada uudet verkkosivut sekä ilmeen ja logon kirkastus. KP-ServicePartner Oy jakaantui uudistusvaiheessa kolmeen eri liiketoiminta-alueeseen, joten jokaiselle liiketoiminta-alueelle suunniteltiin oma logo yrityksen logon pohjalta. Tavoitteena oli saada koko projekti päätökseen juhannukseen mennessä, joten aikaa oli noin kahden kuukauden verran.

Yhteistyömme Groteskin kanssa oli helppoa ja vaivatonta. Aikataulu oli tiukka ja se oli kaikilla tiedossa alusta lähtien, joten muotoilimme toimintavan sitä tukemaan. Visuaalisen ilmeen osalta saimme juuri sitä mitä toivoimme, verkkosivustosta tuli toimiva ja helppo käyttää sekä visuaalisesti tätä päivää. Voimme lämpimästi suositella jatkoon!

Petra Herola, KP-ServicePartner Oy, Markkinointipäällikkö

Ratkaisu

Aikataulu oli napakka, sillä logo ja ilme tehtiin parissa viikossa, jotta pääsimme suunnittelemaan verkkosivustoa. Logouudistuksessa oli mukavana haasteena uudistaa logoa siten, että se muistutti vanhaa tunnusta. Samalla piti ajatella, kuinka logosta johdetaan eri liiketoiminta-alueiden tunnukset. Ilme noudatteli aikaisempaa linjaa mm. värien osalta, mutta suunnittelimme ilmeeseen myös uusia graafisia elementtejä. Graafinen ilme ja mm. fonttien määrittely koottiin kokonaisuudessaan graafiseksi ohjeistoksi, jotta ilmeen soveltaminen eri materiaaleihin olisi jatkossakin helpompaa ja yhtenäisempää.

Varsin tiukan aikataulun vuoksi verkkosivuston konseptointi toteutettiin osittain graafisen ilmeen päivittämisen yhteydessä, jotta sivuston rakenteen ja sisällön suunnitteluun jäi tarpeeksi aikaa. Konseptoinnin jälkeen pääsimme aloittamaan verkkosivuston käyttöliittymäsuunnittelun, kun graafinen ilme valmistui. Visuaalinen suunnittelu oli suoraviivaista jo valmistuneen tyylikkään ilmeen pohjalta.

Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli helpottaa haluttujen palveluiden ja tuotteiden löytymistä sekä selkeyttää sisällön ja mm. yhteystietojen hallintaa. Verkkosivuston tekninen toteutus perustui nykyaikaiseen tapaamme toteuttaa WordPress-sivustoja. Toteutuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota laajan palvelu- ja tuotetarjonnan sekä yhteystietojen esittämiseen ja niiden helppokäyttöiseen hallintaan.