fbpx
Groteski

Ravintolan visuaalinen ilme

Mikkeliläisen ravintolan visuaalinen ilme suunniteltiin Groteskilla.

Osuuskauppa Suur-Savo on yli 70 000 asiakasomistajan omistama yritys, joka toimii Etelä-Savossa 12 kunnan alueella. Toimialoja ovat päivittäis- ja erikoistavarakauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, autokauppa, matkailu-ja ravitsemiskauppa sekä hyvinvointipalvelut. Osuuskauppa tarjoaa myös S-Pankkipalvelut ja lisäksi heillä on oma leipomo Mikkelissä.

Osuuskauppa Suur-Savon matkailu- ja ravitsemisliiketoiminnalla on yli 20 toimipaikkaa Mikkelissä, Savonlinnassa ja Pieksämäellä. Uusi ja innovatiivinen lisäys heidän ravintolatarjontaansa on Mikio, Kitchen & Bar.

LÄHTÖKOHTA

Osuuskauppa Suur-Savon halusi tuoda Mikkelin ravintolatarjontaan jotain aivan uutta. Ravintolan makumaailma on sekoitus Aasian eri maiden mauista: thaimaalaisesta, taiwanilaisesta, indonesialaisesta, kiinalaisesta, japanilaisesta ja korealaisesta keittiöistä.
Puhutaan ns. aasialaisesta cross kitchenistä, jonka menua on helposti muunneltavissa eri tarpeiden, asiakkaiden toiveiden tai vaikkapa vuodenaikojen mukaan.
Mikio sijaitsee tutulla paikalla entisen ravintola Pruuvin tilalla. Tilaan on tehty alkuvuoden aikana iso remontti ja mm. kadun puolelle on puhkaistu kolme isoa ikkunaa, jotka tuovat tilaan valoa ja avaruutta.

RATKAISU

Koska ravintola on täysin uusi konsepti, niin suunnittelu aloitettiin aivan alusta, nimivalinnasta lähtien. Tuo lähtökohta tekee konseptoinnin ja suunnittelun näkökulmasta tilanteesta erityisen herkullisen, sillä nimi on tärkeä ohjaava tekijä ja luo monesti ensivaikutelman koko ravintolasta. Useiden ehdotusten pohjalta nimeksi valikoitui Mikio, joka on hauska sekoitus Mikkeliä ja Tokiota.
Nimen päättämisen jälkeen ja ravintolan konseptin valmistuessa pääsimme graafisen ilmeen kimpppuun. Suunnittelimme logon ja tunnuksen asiakkaan toiveiden ja oman näkemyksemme mukaan, joka kokonaisuutena viittaa visuaalisesti Aasiaan. Värimaailmaksi valikoitui aina tyylikäs musta ja piristeenä korallin/lohenpunainen värisävy. Graafisia elementtejä pohdittaessa esiin nousi kasviaiheet, joten elementiksi muodostui hienostunut, tyylikäs lehtikuvio, joka toistuu mm. Ikkunateippauksissa ja ravintolan sisätiloissa ja painetuissa materiaaleissa.
Materiaaleja onkin tehty melkoisesti aina menuista ikkunateippauksiin ja julisteista ilmoituksiin. Nämä elementit on koottu yhteen kattavaan graafiseen ohjeistoon, mikä helpottaa tulevaisuudessa materiaalien johdonmukaista toteuttamista.

Tutustu myös näihin visuaalisen ilmeen uudistuksiin

VAV-konserni

11 453 asunnon VAV-konsernin brändiuudistus

VAV on Vantaan kaupungin omistama konserni, joka rakennuttaa, omistaa ja hallinnoi vuokra-asuntoja. VAV omistaa Vantaalla yli 11 000 vuokrakotia, joissa asuu lähes joka kymmenes vantaalainen. VAV-konsernin ensisijainen tarkoitus on tukea Vantaan kaupungin asuntopoliittisia tavoitteita. Konsernilla on erityinen vastuu kohtuuhintaisen asumisen rakennuttamisesta ja tarjoamisesta pieni- ja keskituloisille kotitalouksille ja lisäksi VAV kantaa vastuuta asunnottomuuden ennaltaehkäisystä Vantaalla. VAV-konsernin muodostavat emoyhtiö VAV Yhtymä Oy sekä kolme tytäryhtiötä: VAV Asunnot Oy, VAV Palvelukodit Oy ja VAV Hoiva-asunnot Oy.

Ran-Pro Oy

Graafisen ilmeen suunnittelu ja verkkosivuston toteutus

Ran-Pro on vuonna 2008 perustettu yritys, joka aloitti liiketoiminnan laivanrakennusalalla, mutta viime vuosina liiketoiminnan painopiste on siirtynyt enemmän laivojen moduulikylpyhuoneiden ja hotellien sisustuksien rakentamiseen sekä niiden huoltamiseen. Suomen lisäksi Ran-Pro toimii ympäri maailman. Ran-Pro:lla on vahva osaaminen ja kokemus lean-ajattelun projekteissa, jolla yritys erottuu selkeästi kilpailijoistaan. Työntekijäpooli on suuri, käsittäen satoja eri alojen ammattilaisia.

Heissan!

Voinko auttaa sinua löytämään etsimäsi?

Grobotti