fbpx
Groteski

Avia Real Estate: luova konsepti ja monimedia­kampanja

"Melkein toimistolla" Helsinki-Vantaan lentokentälle suunniteltiin multimediakampanja Mainostoimisto Groteskin toimesta.

Avia Real Estate tarjoaa toimitiloja Helsinki-Vantaan lentokentällä. Modernit ja hyvin varustellut toimitilat ovat liikenteen solmukohdassa eli helposti tavoitettavissa kaikilla liikennevälineillä. Lisäksi autoilijoille on tarjolla yli 13 000 parkkipaikkaa.

LÄHTÖKOHTA

Harva lentokentällä kävijä tulee ajatelleeksi, että Helsinki-Vantaan terminaalin vierestä löytyy vapaita toimistotiloja sekä paljon muitakin kuin suoraan lentoliikenteeseen liittyviä toimijoita. Markkinoinnille oli siis tarvetta. Kampanjan päätavoitteina oli nostaa tietoisuutta lentokentän alueen vapaista tiloista sekä saada toimitiloja tarvitsevat tutustumaan Avia Real Estaten tarjontaan.

Avia Real Estaten vuokrauspäällikkö Hanna Temmes kiteytti asian näin: “Meille oli tärkeää päästä kertomaan, että mikäli viihtyisien tilojen lisäksi sijainti keskellä pääkaupunkiseutua sekä hyvät liikenneyhteydet kiinnostavat, niin todellakin kannattaa tulla katsomaan vapaita tilojamme terminaalin molemmin puolin.“

Groteski valikoitui yhteistyökumppaniksi suosittelun kautta, ja homma rullasikin erittäin tehokkaasti ja mutkattomasti. Tunnistimme tarpeen, mutta en etukäteen olisi osannut toivoakaan niin hauskaa ja toimivaa toteutusta, kuin mitä Groteskin tiimiltä saimme. Meiltä riitti puolikas lause ja juuri toivotunlainen versio olikin jo minulla meilissä tsekattavana. Saa nähdä, mitä kivaa seuraavaan kampanjaan keksimme!

Hanna Temmes, Avia Real Estaten vuokrauspäällikkö

RATKAISU

Ensimmäinen askel suunnittelussa oli tutustua vastaaviin toimijoihin sekä heidän viestintään. Perimmäinen tarkoitus oli löytää toimitila-alan yleisiä tapoja puhua sekä erottautumistekijä Avia Real Estatelle.

Alkukartoituksen pohjalta huomattiin, että perinteinen ”pukumiehille ja jakkupukuisille naisille” kohdistettu business-lähestyminen ei ollut oikea polku. Joten lähdimme puhuttelemaan maanläheisesti ja konkreettisesti toimistoväkeä laajemmin. Toimitilan valintahan on yleensä koko organisaation yhteinen ponnistus, eli pelkän ylimmän johdon puhuttelu ei riitä.

Visuaaliseksi linjaksi valikoitui hassuttelevampi lähestyminen, joka erottautuu etenkin lentokenttämainonnan keskellä. Mediaympäristö valituille mainospaikoille on hektinen, joten viestien tuli olla suoraviivaisia ja puhuttelevia. Viesteissä korostettiin Avia Real Estaten toimistojen sijaintia lentokentällä.

Mediapaletti oli laaja: lentokentällä jättilakanat sekä digiscreenit nappasivat matkustajien huomion, bussiteippaukset muualla pääkaupunkiseudulla liikkuvat, sekä sosiaalisen median kanavat valtakunnallisen yleisön.

”Kampanja on lähtenyt hyvin liikkeelle ja olemme jo saaneet useita tiedusteluja toimitiloistamme” toteaa Hanna.

TUTUSTU MYÖS NÄIHIN TÖIHIN

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk

Biovirta-hankkeen markkinoinnin konsepti ja toteutus

Toteutimme Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamkin hankkeelle markkinointikonseptin ja markkinointivideot. Kohderyhmänä kampanjalle oli nuoret ja nuoret aikuiset. Heidän tavoittamiseksi asetettiin suunnittelun lähtökohdaksi 10 lyhyttä, animoitua tietoiskua, jotka toteutettiin suomeksi ja englanniksi.

Osuuskauppa Suur-Savo

Ravintolan visuaalinen ilme

Osuuskauppa Suur-Savon uuden Mikio-ravintolan visuaalinen ilme suunniteltiin vastaamaan ravintolan modernia ja aasialaisvaikutteista tyyliä. Innovatiivinen yhdistelmä perinteitä ja nykyaikaa heijastuu niin sisustuksessa kuin ruokalistan suunnittelussa.

Heissan!

Voinko auttaa sinua löytämään etsimäsi?

Grobotti