fbpx
Groteski

Groteski reissaa, 10v matka Tallinnaan!

Groteskin täytettyä 10 vuotta 3.9.2022 halusimme juhlistaa 10-vuotista taivalta 1.9. pidetyn asiakastilaisuuden lisäksi myös henkilökunnan kanssa. Vaihtoehtoja oli useita, mutta päädyimme kuitenkin tuttuun Tallinnaan, jossa moni meistä ei ollut käynyt viime vuosien aikana. Ja olihan sinne mentävä laivalla niin sekin toi jo oman säväyksensä normaaliin bussi- tai junamatkustamiseen verrattuna.

Laiva lähti 23.9. Helsingistä, Jätkäsaaren terminaalista klo 10.30. Sitä ennen kuitenkin saavuimme kukin muutamia eri reittejä pitkin Helsinkiin. Mikkelin porukka lähti kahdella autolla Lahteen, jossa siirryimme junaan, sillä muutoin emme olisi ehtineet laivaan koska harmillisesti Mikkelistä ei lähde enää aikaisempaa aamujunaa. Lahdessa mukaan liittyi Mirja, Anni olikin jo junassa koska asuu Kouvolassa. Terminaalissa tapasimme Jannen, Adan ja Ainon, joka oli tullut edellisenä iltana Jyväskylästä.

Ennen laivan lähtöä ehdittiin kilistelemään yhteistä reissua skumpalla, kun laivan portit jo aukesivat. Laivalla meille olikin varattu Business Lounge, joten syömisistä ja juomisista ei tarvinnut erikseen kenenkään huolehtia. Matkan aikana ohjelmassa oli myös Jannen puhe sekä Adan juontama Groteskin 10-vuotistietokilpailu, jonka voiton nappasi Tupu. Laivan tultua Tallinnaan, kävelimme muutaman pysähdyksen (lue terassin) kautta Radisson Collection hotellin. Hotelli oli oikein mukava ja tasokas. Kaikkien huoneet sijaitsivat 15. kerroksessa, joten ikkunoista oli hienot näkymät kaupungin yli. Hetki huilia hotellilla ja taas mentiin.

Kello 15 taksiin ja kohti Telliskiven aluetta sekä Fotografiska valokuvataiteen museota. Museossa oli muutama mielenkiintoinen näyttely, jotka herättivät hyviä keskusteluja seuraavien tuntien ja terassien aikana. Osa ei ymmärtänyt yhtään, toisten mielestä kaikki oli tosi vaikuttavaa ja kiehtovaa. Taide selkeästi puhuttaa ja herättää tunteita! Telliskivessä oli aikaa myös omaan kiertelyyn, jonka jälkeen klo 18 suuntasimme syömään. Ravintola oli keskustan tuntumassa, aasialaistyyppinen fuusioravintola Tai Boh. Ruoka oli todella hyvää ja viinitkin laadukkaita, suosittelen! Kolmisen tuntia meni syödessä, jonka jälkeen päätimme lähteä hotellille. Osa meni jo silloin nukkumaan, mutta osa jatkoi iltaa hotellin aulabaarissa. Taisi joku käydä vielä yömyöhällä jossain muuallakin.

Aamulla kaikki olivat enemmän tai vähemmän virkeinä aamupalalla, kuka mihinkin aikaan, oman jaksamisen mukaisesti. Reippaimmat kävivät jopa hotellin Spa:ssa uimassa ja saunomassa ennen aamupalaa. Huoneen luovutus oli klo 12 ja sitä ennen oli hetki aikaa shoppailuun esim. viereisessä Viru Keskuksen kauppakeskuksessa. Laiva lähti takaisin Helsinkiin klo 13.30, josta pystyi ostamaan vielä viimeisimmät tuliaiset. Ratikkaan taisimme kaikki mennä yhtäaikaa, mutta sen jälkeen taas tiet erosivat ja kukin jatkoi kotimatkaansa muutamiin eri suuntiin. Mikkelin porukka oli toimiston pihalla klo 18.50, joten vielä ehti mukavasti lauantaisaunaan.

Reissu oli oikein onnistunut ja napakka, ruoka hyvää ja oli mukava nähdä myös etänä työskenteleviä livenä!

Psst. Seuraavaksi alkaakin pikkujoulujen suunnittelu, 10v hengessä tietenkin.

Heissan!

Voinko auttaa sinua löytämään etsimäsi?