fbpx
Groteski

Blogi

Nämä ovat Groteskilaisten mietteitä, ajatuksia ja näkökulmia. Blogi tarjoaa inspiraatiota, uuden oppimista sekä uutisia ajankohtaisista asioista.

  Muutos on mahdollisuus. Groteskissa on tapahtunut monenlaista kesän ja alkusyksyn aikana. Päätimme kevään henkilömuutosten jälkeen suunnata kurssiamme selkeästi digiosaamisen suuntaan. Yritykset tarvitsevat jo nyt nettisivuilleen mm. myyntityökaluja ja erilaisia pienimuotoisia ohjelmia ja me haluamme vastata tuohon tarpeeseen. Myös digimaailma tarvitsee ammattimaista graafista suunnittelua, joten konseptimme on ainutlaatuinen. Mainostoimisto, joka pystyy tarjoamaan myös digitaaliset palvelut […]

Muutos ja muutto!

Nyt on tullut se aika vuodesta, kun me ihmiset aloitamme haikailun menneen kesän ja lomien perään. Syksy on virallisesti alkanut ja ulkona on kylmä ja kurjaa.  Miten ne lomat sitten meni noin omasta mielestä? Meillä oltiin mukavasti heinäkuun ajan poissa tai paikalla, miten kullekin nyt sopi. Allekirjoittanut kävi Ruotsissa heinäkuun ensimmäistä viikkoa viettämässä kuulapyssyilyn (airsoftin) […]

Kesä_loma

Tulevaisuus on täällä. Groteski on ottanut ison harppauksen eteenpäin. Jatkossa toimistoltamme löytyy neljä ihka oikeaa tulevaisuuden tekijää kun mikkeliläinen digitoimisto Webpoint liittyi osaksi Groteskia. Jyrkin ja Minnan lisäksi tulevaisuutta tekevät nyt myös Janne Tallqvist ja Sami Tarkiainen. Heimo Ketola on jäänyt pois Groteskin toiminnasta. Groteski on nyt myös digimainostoimisto. Haluaisitko oman appsin? Janne ja Sami vahvistavat […]

Än – yy – tee – NYT! Uusi Groteski on julkaistu!

Me kaikki olemme jossain vaiheessa internetissä käyneet sivustolla jonka sisältö ja tekniikka on parhaimmillaankin vain kehnoa ja mahdollisesti jopa vuosien takaa. Pelottavan usein näkee sivuston alalaidassa merkintänä © 2011 tai edelleen jopa © 2001. Vuosi 2011 ei ollut järin kauan sitten, digitaalisessa maailmassa se on kuitenkin aivan valtavan liian kauan aikaa sitten. Tapa tehdä ja […]

Verkkosivujen unohdettu sisältö

Yksinkertaisesti sanottuna responsiivisuus on verkkosivuston mukautumista kaikille päätelaitteille, eli tietokoneille ja älypuhelimille, sopivaksi. Sopiva tässä tapauksessa tarkoittaa, että verkkosivuston kaikki elementit, kuten tekstit ja kuvat näkyvät selkeästi ja näyttävät hyviltä.  Responsiivisuuden tarve kasvoi kun älypuhelinten ja tablettien osuus internet-selailussa kasvoi räjähdysmäisesti muutamien viime vuosien aikana. Nykyään tämä on mielestämme jokaisen uuden nettisivun perusedellytys. Responsiivisuus ei […]

Responsiivisuus: Trendisana, mutta mitä se tarkoittaa ja mitä sillä tehdään?

Kulunut syksy on ollut isojen askeleiden aikaa yritykselle, sen toiminnalle ja meille yrittäjinä. Olemme kasvaneet ja muuttaneet. Olemme vakavissamme yrittämisen kanssa. Opintomme jatkuvat myös edelleen ja diplomitöitä pitäisi saada tehdyksi. Joten edelleen olemme jossain määrin opiskelijoita ja yrittäjiä, joten mielestäni on ihan soveliasta kirjoittaa toistamiseen tästä näkökulmasta. Kesä meni seikkaillessa siellä ja täällä. Kävin puhumassa […]

Opiskelijayrittäjyys, osa 2

Heissan!

Voinko auttaa sinua löytämään etsimäsi?

Grobotti