fbpx
Groteski

Blogi

Nämä ovat Groteskilaisten mietteitä, ajatuksia ja näkökulmia. Blogi tarjoaa inspiraatiota, uuden oppimista sekä uutisia ajankohtaisista asioista.

Toimittajien ajatellaan vain kirjoittavan juttuja, mutta oikeasti meidän työhömme kuuluu päivittäin valtavasti myös muiden kirjoittamien tekstien lukemista. Tutustumme päivittäin erilaisiin esitteisiin, nettisivuihin, tiedotteisiin ja raportteihin. Aikaa on aina liian vähän, mutta kysymyksiä paljon. Lyhyessä ajassa yritämme hahmottaa, mihin voi luottaa, mitä mikäkin taho tekee ja kuka olisi hyvä haastateltava. Yli kymmenen vuotta toimittajana ja uutistoimituksen […]

Kirjoittaminen kannattaa jättää ammattilaiselle

Hakukoneissa näkyvyyden parantamiseen ei ole yhtä yksinkertaista tapaa tai toimintoa. Kyse on monien tekijöiden summasta, joista monet vaativat aikaa ja kärsivällisyyttä toimiakseen. Monet yritykset tarjoavat hakukoneoptimointia palveluna. Usein sivuston kävijämäärän luvataan kasvavan ”niin” ja ”niin” paljon, palvelun hinnan kasvaessa parhaimmillaan lähes tähtitieteelliseksi. Hakukoneoptimointi, tutummin SEO (Search Engine Optimization) ei ole pakollista, mutta erittäin suositeltavaa. Erityistä […]

Hakukoneoptimointia ei voi vain laittaa päälle

Teemme monenlaista kuvauskeikkaa asiakkaidemme tiloissa sekä tietenkin toimistomme studiossa. Tällä kertaa kuvasimme pitkäaikaisen asiakkaamme OpaMuurikan Kotakeittiö -tuotesarjaa, josta puuttui ajanmukaiset fiilis- ja tuotekuvat. Kohteena oli jo valmis Kotakeittiö-kokonaisuus, joka oli sijoitettu tyylikkäästi ja hyvällä maulla puoliksi avonaiseen terassikatokseen. Katos sijaitsi kauniin hirsihuvilan pihapiirissä, Saimaan saaressa. Kuvauspäivä oli sovittu elokuun puoleen väliin ja sääkin näytti parhaalta […]

Kuvauskeikka saaressa

Verkkokaupan kautta tuotteiden myynti ja sen aloittaminen on helppoa. Verkkokaupan menestymiseen tarvitaan kuitenkin myös paljon muuta. Kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen tarjoaminen asiakkaalle on yksi tärkeimmistä kriteereistä. Kaikki alkaa verkkokaupan löydettävyydellä, yleensä hakukoneen kautta. Hakukoneoptimoinnilla on tämän kannalta erittäin merkittävä rooli, usein käyttäjä valitsee viiden ensimmäisen hakutuloksen joukosta häntä eniten miellyttävän linkin. Hakukoneiden tulosten arvioimisen jälkeen käyttäjä siirtyy […]

Verkkokaupan asiakaskokemus ei ole pelkkää teknologiaa

Digitalisaatio on kupla. Erilaiset itsensä lähes jumalaksi kohottaneet ”konsultit” kiertävät maata puhumassa, kuinka lähes jokainen arkipäiväinenkin asia pitäisi digitalisoida. Kukaan ei oikeasti edes ymmärrä noita höpinöitä, mutta eihän se haittaa, kun hankerahalla pääsee nauttimaan kampaviinereistä ja viettämään mukavaa päivää kongressikeskuksessa. Aika kärjistettyä, vai mitä? On kyllä, myönnän itsekin. Mutta totta toinen puoli, ehkä enemmänkin. Kehitys […]

Digihömppää, konkretiaa ja start-uppia!

Suurin osa verkossa toimivista verkkosivuista on toteutettu jollain suositulla julkaisujärjestelmällä, joita ovat WordPress, Drupal ja Joomla. Näistä jokaisesta paljastuu aika ajoin haavoittuvuuksia, joita kehittäjät parhaansa mukaan korjaavat. Kaikki tietoturva-aukot eivät ole varsinaisesti uhkaavia, mutta osa vaatii pikaista korjausta. Noin kaksi viikkoa sitten Worpdress julkaisi julkaisujärjestelmästään uusimman version (4.7.2), jossa päivitettiin muutamia normaaleja tietoturvaongelmia, mutta myös […]

WordPress-julkaisujärjestelmässä tietoturva-aukko!

Heissan!

Voinko auttaa sinua löytämään etsimäsi?

Grobotti