fbpx
Groteski

Blogi

Nämä ovat Groteskilaisten mietteitä, ajatuksia ja näkökulmia. Blogi tarjoaa inspiraatiota, uuden oppimista sekä uutisia ajankohtaisista asioista.

Tekoäly on vakiinnuttanut asemansa mainostoimiston arjessa. Olemme täällä Groteskilla tutustuneet sen potentiaaliin ja rakentaneet rohkeasti oman chatbotin ChatGPT:n avulla. Tekoäly on ollut jo pitkään osa meidän kaikkien arkipäivää. Vuonna 2023 pinnalle pompsahtivat luovat tekoälytyökalut kuten ChatGPT ja Midjourney. Tekoäly on kuitenkin ollut lähellä arkeamme monissa muodoissa, esimerkiksi sosiaalisen median algoritmit nostavat kustomoidusti sisältöä feediisi. Verkkopankeissa […]

ChatGPT:n mahdollisuudet mainostoimistossa

Lähdimme visuaalisen suunnittelutiimin voimin keskiviikkona 13.3. Sign, Print & Promotion 2024 -messuille. Sign, Print & Promotion 2024 -messut ovat Suomen merkittävin graafisen ja visuaalisen viestinnän messutapahtuma ja se järjestettiin Helsingin Messukeskuksessa jo neljättä kertaa. Messuilla oli esillä mm. laaja valikoima viimeisintä tulostustekniikkaa ja laitteistoja erilaisille painopinnoille sekä 3D-tekniikkaa, ohjelmistoja, sovelluksia, materiaaleja, digitaalisia ratkaisuja ja paljon […]

Groteskin visutiimi Sign, Print & Promotion -messuilla

Visuaalinen suunnittelu kykenee nopeasti ja tehokkaasti välittämään monimutkaisia viestejä kuvien, värien ja muotojen avulla. Tämän päivän nopeatempoisessa ja äänekkäässä digitaalisessa ympäristössä kuluttajien huomion saavuttaminen vaatii enemmän kuin pelkkiä sanoja. Visuaalisen suunnittelun avulla yritykset voivat luoda hetkessä vaikuttavia, muistettavia ja tunteita herättäviä viestejä, jotka resonoi ja puhuttelee valittua kohderyhmää.  Hyvin toteutettu visuaalinen ilme ei ainoastaan paranna […]

Miten visuaalinen suunnittelu tehostaa markkinointiviestintää?

Tekoäly on tällä hetkellä kaikkien huulilla. Etenkin luovalla alallamme monia jännittää miten se tulee heidän arkeen vaikuttamaan. Vaikka tekoäly tarjoaakin mahtavia työkaluja se ei kuitenkaan ole mitään ilman luovia ideoita, kulttuurin tuntemusta ja ihmisten ymmärtämistä. Kokeilimme kuitenkin mallin vuoksi, mitä tekoäly tuumaa Groteskin palveluista. Pidemmittä puheitta, tässä haamukirjoittajamme ajatuksia aiheesta. 1. Kiehtova sisältö – tekoälyn […]

Tekoäly markkinointiviestinnän työkaluna

Kuten Jyrki kirjoitti blogipostaukseen 6.10., on Groteski tuonut uutena liiketoiminta-alueena Groteskin palvelutarjoomaan mukaan markkinoinnin. Esitelläänpäs lyhyesti sankarit, jotka markkinointisuunnittelua työstävät Groteskin asiakkaiden liiketoiminnan edistämiseksi. Ensimmäinen tulokas Groteskin joukkueeseen on strategi & luova suunnittelija Antti Saarela. Tämä kaveri on tekstinikkari eli copywriter, jolla on yli 15 vuoden kokemus markkinointiviestinnän eri osa-alueista. Kasarielokuvien sekä biljardin ystävä, jolle […]

Groteskin uudet markkinointi­­­­­velhot

Vuoden 2023 piti olla kaikin puolin tasainen, hallittava ja vakaa. Toisin kävi. Olemme alkuvuodesta saakka ideoineet, neuvotelleet ja hioneet Groteskia entistä paremmaksi mainostoimistoksi, joka pystyy aidosti vastaamaan isojenkin yritysten haasteisiin koko Suomessa. Vastaamme myös kysyntään. Asiakkuuksiemme kasvaessa mm. markkinointistrategiat ovat nousseet entistä useammin esille heidän tarpeista keskustellessamme. Perustamme Groteskille uuden liiketoiminta-alueen: markkinoinnin. Vaikka olemmekin toteuttaneet […]

Rajaton mainostoimisto!

Heissan!

Voinko auttaa sinua löytämään etsimäsi?

Grobotti