Tykkää ja voita – nyt luvan kanssa

,

Facebook vastaa markkinoijien – varsinkin pienyrittäjien – toiveeseen, ja höllentää aikajanalla julkaistavien mainosten sääntöjä. Viime yönä Suomen aikaa julkaistu uutinen on otsikoitu osuvasti ”It’s now Easier to Administer Promotions on Facebook”. Uutinen on otettu maailmalla vastaan ällistyksellä ja innostuksella. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?

Facebook on poistanut vaatimuksen, jonka mukaan osallistumista edellyttäviä mainoksia saa julkaista vain erillisen sovelluksen kautta. Tästä hetkestä alkaen kisoja voi hallinnoida sekä sovelluksina että aikajanalla. Henkilökohtaisen profiilin aikajanalla kisoja ei saa edelleenkään hallinnoida.

Aikajanalla voi nyt hyvillä mielin järjestää kilpailuja ja kyselyjä, joihin osallistutaan vastaamalla aikajanalle tai tykkäämällä postauksesta. Esimerkiksi: laitetaan pystyyn kilpailu, jolla haetaan uudelle tuotteelle osuvaa nimeä. Tai järjestetään äänestys, johon voi osallistua tykkäämällä.

Erillisen sovelluksen avulla järjestetty kilpailu mahdollistaa jatkossakin paremmin brandin linjan mukaisen näkyvyyden. Tilaa on käytettävissä enemmän ja viestin voi personoida enemmän yrityksensä ja/tai tuotteensa näköiseksi. Samoin suuren tietomäärän hallinnointi on helpompaa ja turvallisempaa erillisen sovelluksen avulla. Pienyritykselle aikajanalla promoaminen sen sijaan madaltaa kynnystä asiakkaiden aktivoimiselle.

Tähän loppui jännittäminen!

groteskin-kilpailu

 

Nokkelimmat teistä huomasivatkin muutama päivä sitten, että me täällä Groteskissakin rikoimme Facebookin mainossääntöjä vastaan julkaisemalla aikajanallamme kilpailun, johon voi osallistua tykkäämällä. Emme olleet ensimmäinen eikä ainoa aikajanalla kilpailun järjestänyt yritys. Odottelimme silti joka päivä maha kuralla Facebookin lähettämiä kurinpitohenkilöitä ovemme taakse, mutta tämän uutisen myötä meni sekin jännitys elämästä!

Osallistu kilpailuun!

1_v_otsikkokuva

Jotain jäynää täytyy aina keksiä, ja siksi rakensimme Facebookin otsikkokuvan uusiksi syntymäpäiväjuhlamme kunniaksi. Osallistu kilpailuun ja kerro, mitä Facebookin ohjetta vastaan Groteski rikkoo tällä otsikkokuvallaan, jossa tuuletetaan yksivuotissynttäreitä? Kilpailuun voi osallistua vain vastaamalla aikajanallamme olevaan kilpailupostaukseen. Ensimmäisen oikean vastauksen aikajanallamme julkaissut saa lämpimien syysilmojen innoittamana palkinnoksi Magnum-jäätelön!

Lisää luettavaa

Ajankohtaista

Groteski jatkaa Mikkelin kumppanina!

Groteski on valittu Mikkelin kaupungin sopimuskumppaniksi 1+1 vuoden sopimuksella, ainoana eteläsavolaisena toimistona sekä toiseksi kahdesta mainostoimistosta. Pääsemme siis jatkamaan jo kolme vuotta kestänyttä kumppanuutta ja kehittämään kaupungin brändiä vieläkin paremmaksi....

Lue lisää
Ajankohtaista

Uudistimme verkkosivut ja palvelut!

Kasvu ei synny kädet taskussa Yrityksemme onkin kasvanut vauhdilla viimeisten parin vuoden aikana, joten on aika näyttää ylpeästi se, mitä olemme saavuttaneet. Ja koska haluamme kasvaa entistä enemmän niin uudistimme...

Lue lisää
Ajankohtaista

Uskomaton vuosi 2020!

Kukapa olisi uskonut vuosi sitten, että jouluostoksille mentäessä pitää käyttää kasvomaskia, jotta ei sairastuisi globaalisti jylläävään pandemiaan. Ja, että sen seurauksena inhimilliset kärsimykset ovat mittaamattomia, maailmantalous laskee jyrkästi, yhteiskuntia suljetaan,...

Lue lisää