Visuaalinen suunnittelu

Visuaalinen eli graafinen suunnittelu rinnastetaan usein mainosmateriaalin tai logon suunnitteluun. Se toki pitää paikkansa, mutta visuaalinen suunnittelu on oikeastaan paljon enemmän. Asiansa osaavalle mainostoimistolle kekseliäs, vaikuttava ja laadukas visuaalinen suunnittelu on kunnia-asia. Se antaa toimistolle sielun ja olemuksen, määrittelee toimiston maineen ja tyylin. Hyvin rakennettu visuaalinen identiteetti mahdollistaa helposti tunnistettavan mainonnan.

Yritysilmeet

Yritysilme eli visuaalinen identiteetti määrittelee, miltä yritys näyttää. Tähän kuuluu paljon muutakin kuin pelkkä logo. Logoa jopa suurempaa osaa näyttelevät ilmeen värit, graafiset elementit, kuvamaailma ja fontit. Yrityksen henki ja idea tulee olla helposti tunnistettavissa yrityksen kaikesta viestinnästä, jonka lisäksi sen tulee yksinkertaisesti näyttää ammattimaiselta ja yritykselle sopivalta. Hyvä visuaalinen identiteetti kertoo omalta osaltaan yrityksen tarinaa, tuo esiin arvoja tai toimintaperiaatetta.

Hyvin onnistunut yritysilme tarjoaa mahdollisuuden erottua kilpailijoista. Kun kaikki kilpailijat näyttävät toistensa kopioilta, joukosta erottuu se, joka näyttää uskottavalta. Visuaalisen ilmeen tulee näkyä yhtenäisenä yrityksen kaikessa viestinnässä. Lopputulos ei ole uskottava, jos yritys kertoo olevansa moderni edelläkävijä, mutta mainosmateriaalit ja nettisivut näyttävät matopelin taustakuvalta.

Yritysilme on vain yksi osa brändisuunnittelua.

Taittaminen

Printti ei ole kuollut, vaan muuttunut lehti-ilmoitusten kulta-ajasta vahvaksi viestinnän osa-alueeksi. Printtiä varten tarvitaan hyvin tehty taitto, jotta vältytään mahdollisilta virheellisiltä painoksilta painatusta tilatessa. Meillä hallitaan taittaminen, oli kyseessä sitten pienikokoinen lehti-ilmoitus, esite tai kaksisataasivuinen kirja. Autamme myös etsimään oikeat kumppanit painatusta varten, sillä meillä on vuosien mittaan kertynyt laaja alihankkijaverkosto niin paikallisista, kuin valtakunnan toimijoista.

Muut graafiset materiaalit

Kuten mainittu, yrityksen visuaalisen ilmeen tulee näkyä kaikessa viestinnässä, käyntikortteja, yrityslahjoja, autoteippauksia ja messuosastoja myöten. Yrityksen ilmettä suunnitellessa luodaan usein pohja myös tulevaisuudessa tarvittaville materiaaleille. Toteutamme materiaalit myös olemassa olevan ilmeen pohjalta, asiakkaan tarpeiden mukaisesti.

Kuvitukset

Kuvitukset ovat tekstiä tai muuta sisältöä visuaalisesti tulkitsevia tai tukevia kuvia. Kuvituksen päätehtävä on herättää katsojan mielenkiinto ja luoda oikeanlainen tunnelma aiheen mukaan. Kuvituksia tehdään aina monikäyttöisistä ikoneista laajoihin karttakuviin ja kirjojen kuvituksista suuriin seinämaalauksiin. Meillä nimittäin osataan piirtää. Ja vielä ihan perinteisesti kynällä, tussilla, maalaamalla tai sitten modernisti tietokoneella.

Valokuvaus

Valokuvat ovat merkittävä osa yrityksen ilmettä ja mainosmateriaalien visuaalisuutta. Kuvamaailma linjataan entistä tarkemmin yrityksen visuaalista ilmettä suunnitellessa, aina henkilö-, tuote- ja toimipistekuvauksia myöten. Emme kuitenkaan koe, että yrityksen kuvapankin tulee sisältää satoja ja satoja vaihtoehtoja, vaan asiakkaan kuvamaailmaa suunnitellessa otamme huomioon käytetyt kanavat, tarpeet ja kuvien monikäyttöisyyden. Toteutamme asiakkaan tarpeen mukaiset kuvaukset niin studiossa, asiakkaan toimitiloissa, miljöössä kuin taivaalta käsin dronella.

Videotuotanto

Jos kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, liikkuva kuva kertoo kymmenentuhatta. Kuten valokuvat, myös videomateriaali kuuluu monen yrityksen visuaalisen ilmeen ja markkinointimateriaalien kokonaisuuteen. Tuotamme videospotteja asiakkaidemme tarpeisiin joko olemassa olevasta videomateriaalista tarpeeseen editoiden tai kokonaisvaltaisena pakettina alusta loppuun, eli suunnittelusta kuvaukseen ja editointiin.

Nettisivut

Google Analytics – perusteet

Google Analytics on maksuton nettisivujen kävijädatan seurantaan tarkoitettu seuranta- ja raportointityökalu. Analytics tarjoaa paljon tietoa kävijöistä ja heidän käyttäytymisestään sivustolla. Ensisijaisen tärkeää on tunnistaa liiketoiminnan kannalta tarpeellinen tieto, esimerkiksi mistä...

Lue lisää
Ajankohtaista

Groteski <3 norpat - ryhdyimme norppakummiksi

Olemme jo reilun vuoden ajan kehittäneet aktiivisesti ja suunnitelmallisesti yritystoimintaamme parempaan ja tehokkaampaan suuntaan. Osana tätä kehitystä olemme myös pohtineet yrityksemme tulevaisuutta; arvoja ja visioita. Monet kilpailijoistamme nostavat esille paperinkierrätyksen,...

Lue lisää
Ajankohtaista

Innokas intoilija

Hymy on väkisinkin herkässä, kun mietiskelen kaikkia onnitteluja, viestejä ja puolestani hymyiltyjä hymyjä, jotka Groteskilla aloittamisen myötä olen saanut vastaanottaa. Nöyrimmät kiitokset näistä kaikista!  Mielelläni kuitenkin kerron itsestäni hieman teille, jotka...

Lue lisää