Sinun lakritsi?

,

Meillä kotona eletään remontin keskellä. Saatat tunnistaakin sen ajanjakson, jolloin hienoa puu- ja kivipölyä tunkeutuu joka paikkaan ja tavarat ovat evakossa muutamassa ehjässä huoneessa. Päivittäinen siivoaminen hoidetaan lumilapiolla, ja jätesäkkejä täyttyy pihan täydeltä. Elämä on sekaisin.

Minulla on projektinjohtajan ja työnantajan roolien lisäksi tavaran ostajan rooli. Vertailen materiaaleja, niiden ominaisuuksia ja hintoja. Olen yhteydessä kauppoihin ja asiakaspalvelijoihin. Netti on tehnyt kuluttajasta kuninkaan, joka muutamalla klikkauksella (tai kosketusnäytön näpäytyksellä) kilpailuttaa armotta kalliit tarjoajat suohon.

Tämä kaikki suunnittelu ja asioiden hallinta on samaan aikaan kiehtovaa ja stressaavaa. Onko toimitettu ovi varmasti se mitä tilattiin? Tuleeko kattomateriaali ajallaan?

Pieksämäkeläinen HJ Visions lähetti paketin valaisimia. Pahvilaatikosta löytyi kaikki mitä oli tilattukin ja … hetkinen! Mikäs tuo on? Karkkirasia? Siellä se nökötti suurempien pakkausten välissä punaisena ja kiiltävänä. Pahvilaatikko oli täynnä mielenkiintoisia tuotteita, mutta lakritsirasia tuli avatuksi ensimmäisenä.

Hauska yllätys! Jotain sellaista mitä en odottanut löytäväni siitä laatikosta. Vaimo arveli, että rasia oli tipahtanut tavaroiden pakkaajalta rintataskusta, mutta minulla on toinen aavistus: lähettäjä oli oivaltanut asiakkaan ilahduttamisen reseptin.

Asiakkaan iloiseen yllättämiseen ei tarvita lomaosakkeita eikä vuosikertaviinejä. Tärkeintä on – kuten niin monessa muussakin asiassa – ajatus ja oikea ajoitus.

Mikä on sinun yrityksesi lakritsirasia, jolla aiheutat ihmetystä ja pitkän muistijäljen asiakkaallesi?
Oletko itse tullut yllätetyksi?